• Nezařazené

Na čem opravdu záleží v Google Nofollow změnách? SEO se ptají

Novinky z Google toto úterý spočívají ve způsobu, jakým bude zacházet s vlastností nofollow, tedy jako s „nápovědou“ pro hodnocení, spíše než jako příkaz k ignorování odkazu. Dále Google představil nové vlastnosti rel=“sponsored“ a rel=“ugc“, což zvedlo obočí a otázky od SEO konzultantů a společností ohledně dalších kroků a dopadu změn na skoro patnáct let starou vlastnost odkazů.
 

Volby pro možnost volby?

 
Danny Sullivan (Twitter) = „Je to užitečné, jestli chcete, aby vaše volba byla daleko podrobnější. To jste předtím neměli. Nyní to máte. Pokud to chcete.“
 
Jak již napsal GOogle mluvčí Danny Sullivan ve svém úterním tweetu, oznámení rozšiřuje možnosti pro správce webů a vlastníky internetových stránek a SEO konzultanty a praktiky specifikovat charakter odkazu za hranici vlastnosti nofollow. Dodatečné vlastnosti sponzorovaného a uživateli generovaného odkazu míří hlavně na to, abyste dali Google daleko detailnější signály ohledně charakteru obsahu odkazů.
 
Jakýsi bod vysvětlení tweetnul Gary Illyes z Google, tedy že nofollow v meta robots bude také považován pouze za „nápovědu“, avšak nejsou tu žádné ugc nebo sponzorované meta tagy v robots. Také stanovil, že bude aktualizovat oficiální dokumentaci, aby to oficiálně reflektoval (tyto změny).
 
Není tu žádná reálná výhoda pro webové stránky, které implementovaly tyto nové vlastnosti namísto nofollow, spíše než organizační klasifikace, pokud je to vůbec nápomocné. Díky tomuto tyto změny někteří vidí skrze oči skepticismu.
 
Alan Bleiweiss (Twitter) = „Chci tomu věřit. Jenom je to tím, že si nevzpomínám, že by Google někdy přišel s něčím, co by nemělo přímou výhodu nebo alespoň údajnou nadějnou výhodu pro interní cíle GOogle.“
 
– Danny Sullivan (Odpověď) = „Protože můžete zjistit, že je určitě užitečnější to mít takhle podrobné. Lidé definují CSS věci rozličnými způsoby pro kategorie a organizace, když „nemusí“. Takže je to něco takového. Mysleli jsme si, že by lidi ocenili více chutí než jen nofollow.“
 
– Lily RAy (Odpověď) = „…“My“ to sice můžeme shledat užitečným… „vy“ to můžete ale shledat užitečným?“
 

„Masivní dopad“, ať už jej adoptujete nebo ne

 
Pokud se podíváme na zaměření na tuto klíčovou změnu, kterou je nyní nofollow jako hodnotící „nápověda“, ne příkaz, Sullivan tweetnul: „Jak již Gary uvedl, je to velice užitečné pro naše systémy, které ovlivňují „hodně“ lidí. Nové vlastnosti jsou menší aspekt.“
 
Danny Sullivan (Twitter) = „Tohle má potenciál mít masivní dopad na koncového uživatele. Zatímco SEOs implementují nofollow, následky toho narušují hodnocení, což přímo ovlivňuje koncového uživatele.“
 
Tohle bylo referencí na dřívější tweet Illyese, že zacházení s nofollow by mohlo mít „masivní dopad na koncového uživatele“.
 
Může být obtížné nějak dát dohromady, že by změna mohla mít podstatné zlepšení na výsledky vyhledávání pro uživatele, zatímco jinde se zase tvrdí, že pro většinu webových stránek to nebude znamenat žádný vliv na hodnocení z nového nofollow zacházení.
 
Alespoň podle oznámení, tyto změny by měly vejít v platnost okamžitě (kromě toho, že nofollow bude procházen a indexován jako „nápověda“, což vejde v platnost až v roce 2020). „Ve většině případů přesun na model nápovědy nevyžaduje, aby se změnil charakter toho, jak zacházíme s takovými odkazy,“ Sullivan a Illyes napsali v oznámení. „Obecně se s nimi zachází tak, jak předtím a nijak je nepovažujeme pro účely hodnocení.“
 

Kdo vlastně bude těžit z těchto nových vlastností?

 
Mark Traphagen (Twitter) = „Ale pokud nikdo není zcela jasný o jejich dopadu či vlivu, tak poté nebudou.“
 
Implementace daleko podrobnějších sponzorovaných a uživatelem generovaných vlastností odkazů je dobrovolná, a GOogle jasně stanovil, že není nic vyžadováno po SEOs, aby šli a aktualizovali všechny jejich existující nofollow. Takže adoptují vlastníci webových stránek tyto změny, když nemusí?
 
Jak již Sullivan poznamenal, účelem těchto vlastností je poskytnout možnost pomoci klasifikovat tyto druhy odkazů daleko jasněji. Nuance, na které se Google dívá mezi nofollow, sponsored a ugc vlastnostmi nebude mít dopad na vaši vlastní webovou stránku a nové vlastnosti jsou zcela dobrovolné pro implementaci. „Pokud nám chcete pomoci lépe pochopit internet, implementujte je. Pokud nechcete, tak je neimplementujte,“ tweetnul Illyes.
 
Trond Lyngbo (Twitter) = „Miluju to. Stále skeptický. Nemůžu si pomoci. Proč: implementace. Scénář: velké firmy použijí velké mediální agentury zahrnující mix aktivit zahrnující obsahové advertoriály, obsahový marketing, partnerství s influencery, kreativními agenturami, atd. SEOs to zvládnou. Co ostatní?“
 
– Gary Illyes (Odpověď) = „Zaměřte se na jinou část: nofollow se stalo nápovědou. Ugc a sponzorované vlastnosti jsou pouze polevou na dortu, a je to jedna z těch věcí, kde nemusíte dělat nic, pokud nechcete. Pokud nám chcete pomoci pochopit lépe internet, implementujte je. Pokud ne, tak je neimplementujte.“
 

Více práce?

 
Danny Sullivan (Twitter 1) = „Lidé mohou jednoduše adoptovat tyto změny, protože jsou specifické k tomu, co chtějí komunikovat ohledně těchto odkazů. Nemusí učinit nofollow do jednoho univerzálního. Mají volbu být podrobní, pokud chtějí…“
Danny Sullivan  (Twitter 2) = „Avšak jsme také velice velice velice velice velice velice velice velice velice super duper duper duper napjatí ohledně toho, že nechceme zadávat ještě více práce pro SEOs a ostatní. Nechceme, aby si lidé mysleli, že musí vytrhnout nofollow, zešílet, že musí použít „nové“ možnosti apod. …“
 
Tím, že učinili nové vlastnosti dobrovolné, znamená, že nemusíte dělat nic, natož pak mlátit pěstí na dveře vašeho IT, ale také to může znamenat to, že požadavek na změnu může spadnout až na samý konec seznamu pro spoustu společností a nikdy se nic neimplementuje. Jak již konzultantka Kristine Schachinger vyjádřila ve svém Tweetu níže, dokonce i ty nejmenší SEO změny mohou být velice obtížné na implementaci.
 
Kristine Schachinger (Twitter) = „Opravdu si myslíte, že budeme shromažďovat naše vývojářské týmy, aby začali dělat tohle, nebo obsahové týmy? Ztěžka je dostaneme k tomu, aby napsali titulek nebo popisek. CO se stane, když to prostě budeme ignorovat? Teď vážná otázka, protože to nikdo dělat nebude.“
 
Google vypadá, že je s tím úplně v pohodě. V tomto stádiu by ta skutečná práce byla minimální. Pokud vývojářské týmy nemohou implementovat změnu v kódu k inkorporaci ugc nebo sponzorovaných vlastností pro několiko více sprintů či quarterů (a vy jste implementovali nofollow, když to bylo vhodné) není třeba vyšilovat.
 
Pro webové stránky WordPressu, Yoast SEO plugin zakladatel a vedoucí produktové sekce Joost de Valk uvedl v úterý, že tyto změny podpoří v další verzi.
 
„Je to relativně jednoduché,“ uvedl de Valk. Pokud ostatní prodejci budou následovat, tak by to mohlo, urychli adopci nových vlastností.
 

Příležitost pro manipulaci?

 
Nyní, když je nofollow nápověda, všichni se také obávají spamerů, kteří by to mohli otestovat s jejich taktikami, které by mohly udělat pořádnou paseku.
 
Michael Curtis (Twitter) = „Jsem si jist, že je to testováno a pravděpodobně to bylo spuštěno na živo více než rok, aniž by si toho někdo všiml. Je to jedna z věcí, kterou pravděpodobně neměli oznamovat – vytvoří vlnu komentářových spamů pro majitele blogů protože „hej, nofollow odkazy mohou fungovat.“
 
Google uvádí, že tohle by nemělo popudit spammery, protože většina odkazů bude ignorována stejně, jako tomu bylo předtím, ať už  používají nofollow, ugc nebo sponzorované vlastnosti. Dále, pokud vezmeme v potaz jeden z uváděných důvodů, proč GOogle učinil tyto změny ke zvážení nofollow jako „nápovědy“, tak je to proto, že chce lépe pochopit schémata odkazů, takže by právě taktiky spamu měly být riskantnější než kdy dřív.
 

Takže co teď?

 
Tato změna by vás tedy neměla nutit do nějakých nových nofollow strategií. Pokud vydáváte sponzorovaný obsah nebo hostujete fórum či komentáře na vaší webové stránce, zvažte implementaci těchto nových vlastností, pokud budete schopni učinit změnu kódu. Pokud nemůžete nebo nechcete, nikomu neuškodíte.
 
„Na druhou stranu, tohle je výhodné jenom pro Google,“ podotkl Chris Silver Smith, prezident společnosti Argent Media, skrze Facebook. „Ale pokud budete číst mezi řádky, nápověda znamená přechod od PageRank nebo podobných hodnot. Už teď používají Nofollow odkazy v některých případech. Jenom chtějí, aby bylo jednodušší si zvolit mezi odkazy, které mohou použít ve vícero situacích.“

Mohlo by se vám líbit...